الإثنين 16 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

حكايه سماح المنيا

انت في الصفحة 1 من صفحتين

موقع أيام نيوز

يوم  7-3-2012 الست اللي في الصورة دي دخلت مركز الشرطة وبلغت عن اختفاء جوزها في ظروف غامضة وما يعديش بعدها غير خمس أيام بالظبط. والشرطة ټقتحم بيتها علشان تشوف حاجة. أرعبت رجال الشرطة نفسها
ويلا يا بنا نبدء يوم  7-3-2012 دخلت سماح مركز الشرطة وبتبلغ عن اختفاء جوزها وإللي اسمه عادل إبراهيم يا بيه. أنا جوزي غايب بقالة بتاع أسبوعين ولا حس ولا خبر وما أعرفش عنه أي حاجة فظابط سألها وقال لها ما بتشكيش في غيابه جنائيا أو حاجة لأ يا بيه إحنا ناس في حالنا وما عندناش مشاكل مع حد وجوزي راجل محترم وبالفعل سماح عملت المحضر. ومشيت من مركز الشرطة والشرطة بعدها بدأت تبحث عنه وتشوف شغلها بس ما يعديش بعدها غير خمس أيام بالظبط وأخو جوز سماح يروح لمركز الشرطة ويقول للظابط يا بيه أنا أخو عادل جوز سماح إللي بلغت عن اختفائه من كام يوم وأنا تقريبا كده شاكك إن سماح ليها يد في اختفائه وإنها عملت حاجة مش كويسة في أخويا

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
فورا الشرطة استدعت سماح وتم التحقيق معاها بشكل قاسې ولكن الغريب.
سماح كانت في حالة ثبات تام وفعلا كلامها وشكلها بيدل لإنها ما تعرفش أي حاجة عن عادل وملهاش علاقة باختفائه فورا. الشرطة أخدت أمر من النيابة باقټحام شقة عادل وسماح وإللي فعلا راحوا ودخلوها علشان يتفاجؤوا بحاجة. الشرطة نفسها طب دلوقتي ممكن حد يقول لي.
استنى. استنى يا عم أنت أنت ولا عرفتنا مين سماح ولا مين عادل ولا عايشين فين ولا إمتى ولا إيه النظام إيه الحكاية طب تعالى يا برنس أفهمك التيت والشريط. وبعدين نعرف الشرطة شافت إيه في الشقة. أحداث قصتنا بتدور في المنيا سنة 2012 وبالتحديد في قرية شاهين التابعة لمركز مغاغة كان عايش هناك واحدة اسمها سماح مع جوزها وإللي اسمه عادل إبراهيم وإللي في التوقيت ده كانوا متجوزين من حوالي 13 سنة.
أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
وربنا رازقهم بطفلين واحد عشر سنين والتاني تمن سنين. طب بصوا ركزوا وتعالوا نرجع بالزمن لورا شوية سنة 1999. عادل جوز سماح كان شغال مرشد سياحي في محافظة الأقصر وسماح كانت برضو شغالة مرشدة سياحية في محافظة الأقصر.
وفي يوم من الأيام سنة 1999 وأثناء الشغل. عادل شاف سماح وأعجب بيها جدا. وقرر على طول إنه يتقدم لها علشان يخطبها. وبالفعل اتخطبوا وسريع سريع اتجوزوا. وبعد الجواز فضلوا شغالين مع بعض في مجال الارشاد السياحي لمدة حوالي تلات سنين. وحياتهم ماشية زي الفل. وحلوين مع بعض. لحد ما ربنا رزقهم بالابن الأول. وهنا.
قرر عادل إنه يقعد سماح من الشغل علشان ترعى ابنهم وتتفرغ لشغل للبيت ومن هنا بدأت حياتهم تتقلب 180 درجة. عادل بقى عصبي جدا وپيتخانق مع سماح على
 

انت في الصفحة 1 من صفحتين